Wie Hot Wheels gemacht werden
Ich weiß gar nicht, ob Spielzeug-Autos noch ein Ding bei Kindern sind. In der Kita gibt es zum Beispiel keine, was aber vermutlich damit zusammenhängt, dass die für so manchen Kindermund doch ein bisschen klein sind. Ich erinner mich aber an den Ecto-1, den man von den Ghostbustern kennt. Den gibt es in größerer Form, vor allem aber auch in lauter Form und ja, der wird heftig genutzt.
Jedenfalls, zu meiner Kindheit waren Spielzeug-Autos ein Ding und sogar gern gesehene Tauschware, wobei ich mach da immer schwergetan hab. So oft haben mir meine Eltern kein Spielzeug-Auto gekauft und blöderweise beinhaltet Tauschen auch, dass man selbst etwas weggeben muss, damit man etwas wieder bekommt.
Außerdem waren meine Spielzeug-Autos in Sachen Features dann auch ein bisschen langweilig, weil sie nur selten von der Sorte waren, die man Aufziehen und dann einfach losfahren lassen konnte. Bei den Hot Wheels kennt man das noch am ehesten, wobei Hot Wheels damals schon DER Shit waren, besonders wenn man auch diese Bahnen dafür hatte.
Und scheinbar waren die das nicht per Zufall, sondern unter anderem, weil die sich recht viel Mühe bei der Fertigung ihrer Spielzeug-Autos gegeben haben. Klar, cleveres Marketing und der Einsatz von jeder Menge Geld, um noch viel mehr Mengen an Geld wieder zu verdienen, spielen da auch eine Rolle. Aber eben auch die Liebe zu so manchem Detail.
Ein Einblick in die Entstehung des Supras, den Rennfahrer Larry Chen gefahren hat:
Get ready for an exclusive look under the hood at what makes Hot Wheels the global leader in die-cast. It's all about precision, innovation, and pushing the limits of creativity. In this inaugural episode, we dive into the brand's rich history, exploring the craftsmanship and passion that have fueled its success. We explore evolving partnerships that keep Hot Wheels innovative and relevant, including our exciting collaboration with world-renowned automotive photographer and enthusiast Larry Chen. Join us as we pull back the curtain on how a die-cast is meticulously crafted—from concept to in-hand marvel.
What keeps Hot Wheel ahead as the number-one die-cast in the world? In Part 2, the team takes us behind the scenes of their innovative design process, from crafting realistic replicas of everyday OEM vehicles to dreaming up wildly eccentric (and deliciously imaginative) original sculpts. Get an insider's look at the creativity and precision that bring these die-cast masterpieces to life. Take a peek under the hood in "How a Die-Cast is Made"
—because every design tells a story.
The secret to Hot Wheels redefining the die-cast industry? It was about creating unrivaled performance. Join world-renowned automotive enthusiast and photographer Larry Chen as he shares his passion for precision and reveals the drive behind blazing his own trail. In Part 3, we dive into Larry's inspirations and explore the craftsmanship that goes into every model. Don't miss your chance to peek under the hood in How a Die-Cast is Made.
How does Hot Wheels ensure they stay at the forefront of the die-cast industry? It's all about the details. In Part 4, we unveil the highly anticipated 1:64 version of Larry Chen's Supra and explore why this brand's future is as solid as the die-cast models in your hand. Don't miss your chance to take a peek under the hood in How a Die-Cast is Made—where the road ahead looks as exciting as ever.
Bleibt nur noch die Frage: Team Hot Wheels oder Team Matchbox?
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